Dansa hela natten lååång..

Usch va kass ja e på o uppdatera :S, ska försöka bli bättre :P

I torsdags så va mina slappa pass över o de va dags o dra igång alla mina stängningar. Igår va de hyffsat mkt iaf tillräckligt för att ja skulle tycka de va irriterande, hatar verkligen när de kmr in 5 pers stup i kvarten hela tiden, för man hinner inte me nått. Men de va ändå lugnare än i torsdags för då va de folk som kom hela tiden, vi kom faen inte igång me stängningen fören halv 11 o de e ILLA!.. jaja blir te o jobba långpass ändå fram till jul nu iaf o sen bär de av till hässleholm på julafton =)...

Lääängtar verkligen till julafton =), älskar den dagen plus att ja får kela me sessan igen =) (e sjukt kär i den katten asså). Idag slog ja in dem sista julklapparna me =), härligt o slippa bry sig mer om de.

Missade ju idol igår men ja ble ändå rätt gla att Calle inte vann, för nu kan han göra sin egen grej istället o slippa dras in i allt de som d innebär me o vinna idol (man kmr ändå inte bry sig lr höra nått om vinnaren om 1 år). Calle va bäst i mina ögon o ja tycker personligen att silver e en snyggare färg ;) hehe.

Okej, nu kmr vi till dagens
frågetecken?, vad är musslor för nått?, även kallade mandelmusslor. Jo de svaret har Camilla min vän här nedanför :P

Mandelmusslor (eller mandelformar) är ovala eller runda kakor som bakas i små veckade formar av metall och påminner om en mussla till formen. Traditionellt lägger man bär eller sylt och vispad grädde i mandelmusslorna. De kan ätas året om, men hör kanske framför allt hemma på julbordet.




Nej Nu ska ja ta o kolla på kniven mot strupen som ja missade i torsdags.

Puss Ciao!




Kommentarer
Postat av: Camilla

haha, jahaaaa är det så dem ser ut :) Jag ska minsann fråga min släkt imorn vad vi kallar dem här uppe i smålandet ;)

2009-12-13 @ 00:06:43
URL: http://camillacarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0